همشهری آنلاین: آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه دوم شهریور تهران گفت: امروز، دنیا فهمیده است که این دولت، دولتی پایدار، مقاوم و مردمی است که در مقابل توپ و تشرها از جا در نمی‌رود.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:  مقابله قاطع با سلطه آمریکا، شفاف برخورد کردن و دشمنی را به دشمن اعلام کردن از رویکردهای پر ارزش دولت نهم است که نشانه قدرت این دولت و حکومت است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد که اگر حکومتی ضعیف باشد، هرچه می‌تواند تملق و خضوع می‌کند و اگر حتی مخالف هم باشد، جرات بیان مخالفتش را ندارد اما حکومتی که قوی است، مخالفت خود را صریح اعلام می‌کند.

آیت الله جنتی اظهار داشت: اکنون، ابهت و عظمت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران، در عرصه بین‌المللی تثبیت شده است و دنیا، پایداری این حکومت را فهمیده است.

دبیر شورای نگهبان با بی‌تاثیر دانستن تهدیدها و تحریم‌ها گفت که خیال می‌کردند، با چشم غره مخصوصا در عرصه هسته‌ای عقب نشینی‌می‌کنیم. لذا، تهدید کردند، مذاکرات و بازی‌های سیاسی‌کردندو فکر می‌کردندو تیرشان به‌هدف می‌خورد.

اما بحمدالله چنین نشد و امروز به‌نقطه‌ای رسیده‌ایم که هیچ قدرتی نمی‌تواند، نظام را از فناوری هسته‌ای بازدارد.

وی با تبریک‌هفته دولت اظهار داشت:دو سال قبل،دولتی مردمی روی کار آمد و مردمی که رابطه‌شان را با دین ، امام و انقلاب حفظ کرده بودند و خواهان عدالت و حمایت از مستضعفین بودند، به کسی که‌این شعارها را سر داد، رای دادند در حالیکه برخی فکر می‌کردند، این مسایل کهنه شده و از راههای دیگر باید وارد شد.

آیت الله جنتی افزود: دوسال پیش، مردم دیدند فردی دم از عدالت، مهرورزی، حکومت اسلامی و حکومت دین می‌زند. لذا خودبخود، برخلاف پیش بینی‌ها با آرا بالایی این دولت را انتخاب کردند.

سفرهای استانی، ابتکاری ارزنده

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت نهم، کارهایی که در گذشته نمی‌شد یا حتی جرات انجامش را نداشتند، انجام داد.

وی سفرهای استانی را از جمله این امور دانست و گفت: رفتن به‌استان‌ها در گذشته سابقه نداشت و کار ابتکاری ارزنده‌ای بود که باید تقدیر شود.

وی با بیان اینکه این سفرها، چند هزار مصوبه داشته است، تصریح کرد:
این مصوبه‌ها به معنای انجام آن کارها نیست بلکه به این معناست که دولت عزم جدی برای انجام این امور دارد و می‌خواهد این کارها را انجام دهد.

خطیب جمعه تهران تاکیدکرد: دولت در پی حل مشکلات مردم است و در پی آن است تا همه مشکلات حل شود ولی اینکه بطور ‪ ۱۰۰‬درصد این کارها انجام شود، تابع شرایط و عوامل دیگری است.

آیت الله جنتی افزود: البته دولت موظف است مراقبت و نظارت کند تا ببیند مصوبات به کجا رسیده و اگر عمل نشده، علت آن چه بوده است؟

سهمیه بندی بنزین، اقدام شجاعانه دولت نهم

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: از کارهای دیگری که شجاعت می‌خواست، مساله بنزین و کارت هوشمند بود. همه می‌دانستند با وضعیتی که در مورد مصرف بنزین و سوخت پیش می‌رویم نظام و مملکت را متلاشی می‌کند و سال به سال، هم به مصرف سوخت و هم به دلارهایی که به خارج می‌دهیم، اضافه می‌شود.

وی افزود: در گذشته، برخی از اینکه می‌ترسیدند، آراشان کم شود و مردم ناراحت شوند و دیگر به آنها رای ندهند، این کار را انجام ندادند اما دولت نهم شجاعت به خرج داد و این کار را انجام داد.

آیت الله جنتی تصریح کرد:ممکن است، انجام دادن کاری، امروز هزار فحش داشته باشد و آن را مذمت کنند ولی فردا هزار دعا می‌کنند و تبریک می‌گویند.
وی با بیان اینکه هر فرد عاقلی می‌داند،باید جلوی مصرف بی‌رویه سوخت گرفته می‌شد، به مردم نیز توصیه کرد، صبور باشند.

 دولت نهم، شعارهایش را فراموش نکرده است

خطیب جمعه تهران به برخی مشکلات و نارضایتی‌ها در این زمینه اشاره کرد و آن را ناشی از بی‌تجربگی دانست و گفت : دولت نهم به شعارهایی که داده، وفادار است.

دبیر شورای نگهبان افزود: این در حالی‌است که در مجلس و غیره، برخی‌ها خیلی شعارها دادند اما وقتی که سوار کار شدند، شعارهایشان را فراموش کردند.
آیت الله جنتی تاکید کرد: اما، دولت نهم، شعارهایش را فراموش نکرده است.

وی حفظ جنبه مردمی ، خود را برتر ندانستن از مردم و در سطح مردم حرکت کردن را بسیار باارزش و از لوازم حکومت مردمی دانست و گفت که این از ویژگی‌های دولت نهم است.

خطیب جمعه تهران به تلاشهای دولت برای انجام صرفه‌جویی اشاره‌کردو گفت:
با جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها، میلیاردها تومان صرفه جویی شد و به خزانه دولت یعنی جیب ملت رفت.

وی بر مبارزه دولت با فساد تاکیدکرد و افزود:امروز کسانی که می‌خواهند فساد کنند، خیالشان راحت نیست. اگر قبلا، وقتی در جایی گیر می‌کردند، با یک تلفن می‌گفتند، مساله را حل می‌کنیم، امروز دیگر چنین خبری نیست.
آیت الله جنتی‌در عین حال اظهار داشت که مبارزه با فساد، عزمی جدی‌تر را می‌طلبد.

کاهش نرخ سود بانکی، اقدام شجاعانه دیگر دولت

امام جمعه موقت تهران، کاهش نرخ سود بانکی را یکی دیگر از اقدامات شجاعانه دولت نهم برشمرد و گفت:یکی از کارهایی که جرات، همت و پشتکار می خواست، کاهش نرخ سود بانکی بود که مخالفت‌های زیادی با آن شد و می‌شود اما دولت نهم، این کار را انجام داد که خیلی به‌نفع دولت و ملت شد.

آیت الله جنتی از دولتمردان خواست، عملکرد خود را ارایه کنند و از رسانه‌ها و خطبیان جمعه نیز خواست، آنچه در مورد خدمات دولت می‌دانند به مردم عرضه کنند و سفارش‌های خود را نیز ارایه کنند.

دبیر شورای نگهبان به دولت توصیه کرد: با برنامه و طبق قانون، کار کند، نظارت جدی داشته باشد، کار را رها نکند و اعتماد بی‌مورد هم نکند.

وی در عین حال گفت که البته دولت بایدبه مجموعه خود اعتماد کند اما در کنار این اعتماد، باید نظارت نیز وجود داشته باشد ، زیرا برخی اوقات، "اعتماد به غلط می‌رود."

آیت الله جنتی از همکاری‌های قوای سه‌گانه به ویژه در سالی که به نام اتحاد ملی و انسجام ملی نامگذاری شده است، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها، اثرات خود را در آینده نزدیک،داشته باشد.

آزادی گروگان‌ها

خطیب جمعه به مساله آزادی گروگانهای ایرانی[گروگان‌های حادثه چابهار وارد زاهدان شدند] که به دست اشرار ربوده شده و به پاکستان منتقل شده بودند، اشاره‌کرد و از اقداماتی که برای آزادی آنان انجام شد، قدردانی کرد.

وی با اشاره به سرکوب این اشرار ، از نیروهای نظامی و انتظامی ، دستگاههای قضایی‌و اطلاعاتی و استانداری منطقه‌و نیز مقامات‌پاکستانی قدردانی کرد.
آیت الله جنتی، ابراز امیدواری کرد که با درایت و تدبیر، دیگر شاهد این آدم‌ربایی‌ها و کشت و کشتارها نباشیم.

کد خبر 29713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز